Рекомендації щодо використання в навчально-виховному процесі інноваційних технологій навчання
1.Технології інтерактивного навчання:
- до роботи мають бути залучені всі учні;
- - активна участь має заохочуватись;
- учні повинні самостійно розробляти й виконувати правила роботи в малих групах;
- - учнів повинно бути не більше 30 осіб (лише у цьому можлива продуктивна праця;
- учні повинні бути підготовлені до роботи в малих групах.
2. Проектні технології:
- тему проекту мають обрати самі учні із запропонованого переліку;
- учитель детально характеризує кожну обрану тему проекту;
- учитель може запропонувати тему проекту, але не нав’язувати її учневі;
- учитель повинен зацікавити учня темою проекту;
- розподіл учнів на проектні групи та планове виконання завдань має відбуватись на добровільних засадах, без стороннього натиску дорослих;
- під час довгострокових проектних досліджень значну увагу приділяти практичному спрямуванню проектної роботи;
- учитель - лише консультант під час роботи над проектом, а не його виконавець;
- виконання проекту обов’язково має бути пов’язане із самостійним вирішенням проблеми і здійсненням обґрунтованого вибору низки альтернативних варіантів;
- рекомендується складати сценарій захисту проекту за схемою:
- постановка проблеми, її актуальність;
- висловлення гіпотези, аргументація її положень;
- основна частина: етапи роботи над проектом, отримані результати;
- висновки;
- відповіді на запитання;
- для захисту мають бути розписані ролі учасників проекту;
- захист довготривалого проекту супроводжувати мультимедійною презентацією;
- під час презентації проекту чітко дотримуватись регламенту (до 10 хв);
- оформлення проектної роботи здійснювати відповідно до розроблених вимог;
- оцінювання здійснювати за визначеними критеріями за двома напрямами: оформлення проектних досліджень (проектна папка) та йог презентація.
3. Комп’ютерні технології:
- постійно ознайомлювати учнів із правилами безпеки та використання Інтернету;
- використовувати комп’ютерні технології відповідно до рівня комп’ютерної грамотності учнів;
- постійно залучати учнів до створення власних мультимедійних продуктів;
- комп’ютерні технології вводити не замість інших, а спільно з ними;
- застосовувати комп’ютерні технології на різних етапах уроку;
- під час створення власної мультимедійної презентації не захоплюватись використанням анімаційних ефектів та звуковим оформленням, оскільки надмірне і недоречне їх застосування відволікає увагу учнів від основної теми.