Субота, 27.04.2024, 01:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Напрямки діяльності Воловецького Центру позашкільної роботи і дитячої творчотсті

Вся робота Центру позашкільної роботи і дитячої творчості  спрямована на реалізацію завдань Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст., Законів України „Про освіту”, “Про позашкільну освіту”, інших документів та річного плану роботи, в якому передбачено діяльність закладу  в напрямку розвитку інтересів і творчих здібностей дітей, організації змістовного дозвілля, задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації, удосконалення  методичної роботи з педагогами.

Формування духовності, моральності як провідних якостей особистості – велике і складне завдання сучасного суспільства, у якому позашкільний заклад не може стояти осторонь. Особливої актуальності ця справа набуває сьогодні, коли проблеми морально-духовного, соціально-економічного й патріотичного розвитку потребують значної уваги.

Центр позашкільної роботи і дитячої творчості ставить перед собою важливе завдання-виховання справжнього громадянина та патріота своєї Батьківщини, духовно багатої та розвиненої особистості. Майбутнє та сьогодення можуть створити, люди, які цінують свою державу, мають гідність, моральність, знають свої права та свободи.

Сучасний педагог є довіреною особою суспільства, ключовою фігурою у вирішенні завдань виховання підростаючої особистості.

Виховна робота Центру спрямована на:

  • підготовку молоді здатної до творчої праці;
  • формування принципів здорового способу життя;
  • розвиток етичного та естетично – екологічного виховання;
  • виховання учнів на основі визнання пріоритетності загальнолюдських цінностей.

Основний зміст виховної роботи включає в себе.

  1. Національно-патріотичне виховання – формування національної свідомості і відповідальності, виховання любові до рідної землі, її історії, відновлення і збереження історичної пам’яті, прищеплення працелюбності, індивідуальності, виховання бережливого ставлення до мови, культури та традицій свого народу.
  2. Інтелектуально-духовне виховання -  розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, виховання потреби самостійно здобувати знання та вміння, використовувати їх, здатність практично реалізувати особистий життєвий вибір на основі здобутих знань та умінь, здатність формувати та відстоювати власну позицію.
  3. Громадянсько-правове виховання – прищеплення поваги до прав і свобод людини та громадянина, виховання громадянського обов’язку перед державою, суспільством, формування правової культури особистості, залучення молоді до участі у доброчинних акціях та волонтерському русі.
  4. Морально-етичне виховання – формування почуття власної гідності, честі, свободи, рівності, працелюбності, самодисципліни, формування моральної культури, засвоєння моральних норм, принципів.
  5. Екологічне виховання – формування основ екологічного мислення та екологічної культури, володіння знаннями, вміння раціонального використання природних ресурсів, почуття відповідальності за оточуюче середовище, залучення до активної екологічної та природоохоронної діяльності.
  6. Художньо-естетичне виховання – розвиток естетичного смаку, формування художніх здібностей, вивчення народних традицій та кращих надбань культури,  вміння створювати прекрасне.
  7. Трудове виховання – формування особистості, як свідомо та відповідально ставиться до праці.
  8. Фізичне виховання – сприяння здоровому способу життя, виховання відповідального ставлення до власного здоров’я, духовне та психічне формування, боротьба з шкідливими звичками та попередження їх появі, профілактика захворювань методом створення умов для активного способу життя.

Навчально-виховна робота в гуртках

Так як ЦПРДТ є комплексним позашкільним закладом,  в ньому організовано роботу за  такими напрямками як: навчально-виховна робота в гуртках, організаційно - масова, методична робота,  робота з обдарованими дітьми,  розвиток учнівського самоврядування,  музейна справа, працює Мала академія наук України.

Вся робота Центру проводиться згідно річного плану роботи  та навчального плану роботи гуртків.

Протягом року в Центрі  організовано  навчання учнів у  22  гуртках та 29 групах, в яких займається  437 дітей.   З них за початковим рівнем працюють 9 гуртків, за основним – 13.

Педагогічний процес забезпечують 17 педагогічних працівників, в т.ч. директор, методист та культорганізатор, з них 10  основних керівників гуртків та 4 сумісники. В переважній більшості – це молоді спеціалісти після закінчення вузів,  з яких 14  мають вищу освіту і 3 – молодшого спеціаліста.  На базах загальноосвітніх шкіл займається 10 груп, а на базі Центру -19 груп. Щодо наповнюваності гуртків, то вона в середньому становить 15 вихованців.

Кількісний склад педагогів та вихованців у гуртках художньо – естетичного напрямку: 12 педагогів  та 285 вихованців.

Для занять гуртків у ЦПРДТ та школах, на базах яких вони займаються,  створено всі  необхідні умови. Це такі школи  як: Скотарська ЗОШ І-ІІ ст., Гукливська ЗОШ І-ІІ ст., Завадська  ЗОШ І-ІІ ст., Канорська ЗОШ І-ІІ ст., Верхньоворітська ЗОШ І-ІІІст. та Н.Ворітська ЗОШ І-ІІІ ст. З цими навчальними закладами підписано відповідні угоди, згідно яких керівники надають приміщення для занять гуртків та ведуть контроль за їх роботою.

Робота з обдарованими дітьми, МАН

Протягом року  велась робота з обдарованими дітьми. Продовжила свою роботу Воловецька філія Закарпатського територіального відділення МАН України, яка створена при ЦПРДТ. В цьому році 108 учнів мали можливість вести свої дослідження у 3відділеннях та 5 секціях, що працювали на базі Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст., В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст. та Н.Ворітської школи-інтернату. На базі ЦПРДТ було проведено районний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, в якому взяли участь 9 вихованців із вищезгаданих шкіл. На обласному етапі конкурсу-захисту учениця Воловецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Фельбаба Лідія посіла ІІІ місце.

Організаційно – масова робота

Протягом  2014 – 2015 н. року проводилась ціла низка масових заходів, в яких брали активну участь вихованці всіх гуртків.

   Це такі масові заходи: дитячі свята «День відкритих дверей»,  «Барви золотої осені», «Іде святий Миколай»; «Новорічно-різдвяні звичаї», «Жартівливий новорічний калейдоскоп», «Вас вітає Воловеччина» - концертна програма для лідерів учнівського самоврядування Луганської та Закарпатської областей,  День святого Валентина, мистецьке свято «Об’єднаймося ж, брати мої!», захід патріотичного спрямування присвячений Міжнародному дню рідної мови, вечір - реквієм «У нашій пам’яті вони назавжди залишились», «Я вдячний Богові за матір», «Чарівники сміху», «Щасливі діти – щасливе майбутнє» - мистецьке свято приурочене Міжнародному дню захисту дітей;  виставки, відкриті конкурси з паперопластики та оригамі, «Зимові фантазії», «Знай і люби свій край», «Країна юних майстрів», «Дари осені»,  «Новорічна композиція», «Український сувенір», районна виставка «Великодні візерунки», юних фотолюбителів «Моя Україно!», малюнка «Зоологічна галерея». Вихованці гуртків долучилися до благодійної патріотичної акції «Підтримай Героя – подаруй йому оберіг» де власноруч виготовляли обереги та малювали малюнки.

Вихованці гуртків брали участь у обласних, Всеукраїнських та Міжнародних масових заходах, конкурсах: «Мій рідний край», відкритому конкурсі з паперопластики та оригамі, «Новорічна композиція», «Український сувенір», «Знай і люби свій край», «Арт революція 2015», «Родинний дивосвіт».

Щодо аналізу якісних показників роботи гуртків, то вони визначаються результативністю участі вихованців гуртків вищевказаних масових заходах.

Серед найактивніших вихованців Дьорка Юлія, Дьорка Аліна, Ряшко Крістіна, Макосєєва Вікторія, Колодій Юлія, Гук Діана, Сенько Іванна, Панець Ганна, Полянчич Василина,  Бабець Вікторія, Глюдзик Крістіна, Чорней Андрій, Лакатош Олександра та інші вихованці.

Кожен керівник гуртка планував та реалізовував свою діяльність за профілем гуртка, враховуючи проблемне питання, річний план Центру та  программу гуртка. Педагоги координували всю виховну роботу із вихованцями з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх нахилів і інтересів, створювали умови для організації змістовного дозвілля, проводили відповідні заходи щодо збереження контингенту вихованців, профілактики правопорушень, травматизму, техніки безпеки, правил дорожнього руху.

Методична робота

Методична робота в ЦПРДТ проводиться  згідно річного плану роботи Центру та плану  методичної роботи на навчальний рік   і включала  методичне забезпечення і супровід гурткової роботи в Центрі,  координацію  та методичне забезпечення педагогів-організаторів  та керівників шкільних музеїв загальноосвітніх шкіл району, підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Для реалізації завдань  методичної роботи  у Центрі організовано роботу методичних об’єднань керівників гуртків та педагогів – організаторів шкіл району, роботу яких сплановано на рік. 

Протягом року було організовано роботу методичних об’єднань педагогів-організаторів району, керівників гуртків, працює «Школа молодого педагога».

Проведено:  одне  засідання  РМО педагогів-організаторів  на базі Канорської  ЗОШ І-ІІ ст. та 3  інструктивно-методичні наради  на базі ЦПРДТ,  засідання МО керівників гуртків на базі ЦПРДТ.  Крім того, керівниками,  згідно графіків,  було проведено більш як 20 відкритих занять гуртків і масових заходів. Центром організовано і проведено  районний семінар для керівників шкільних музеїв на базі Скотарської ЗОШ І-ІІ ст..

Пріоритетними у роботі закладу протягом року були питання організації  системи індивідуальної роботи з обдарованими дітьми, підготовки старшокласників до проведення науково-дослідницьких і експериментальних робіт, підвищення фахового рівня педагогічних керівників до вимог сьогодення, педагогічне наставництво, збереження мережі гуртків. При методичному кабінеті створено районний банк обдарованих дітей району, в якому крім даних на цих учнів,  їхніх досягнень є і їх фотографії.

Важливою складовою роботи центру є методична робота.

Протягом року у центрі діяла методична рада, роботу якої було сплановано на рік.   Членами ради є досвідчені педагоги – керівники гуртків та педагоги – організатори. За поточний рік  проведено 5 засідань методичної ради, на яких розглядались  і затверджувались і погоджувались  програми  та календарні плани гуртків, розглядались питання атестації педагогічних працівників, обговорювалась організація роботи з молодими педагогами,  підготовка та проведення  масових заходів.

Методистом підготовлено  методичні матеріали на допомогу керівнику гуртка «Навчально-виховний процес в позашкільному закладі та його забезпечення»,  підготовлено методичні рекомендації по плануванню роботи керівниками гуртків та оформленню звітності гуртків. Один раз в квартал випускався «Вісник» для керівників гуртків.

Протягом  року в закладі діяла педагогічна рада та рада при директору. Робота Центру позашкільної роботи висвітлювалась у районній газеті “Голос Верховини” та на власному сайті в Інтернет  http://volovets-cprdt.at.ua/

Розвиток учнівського самоврядування

Для забезпечення стабільної роботи органів учнівського врядування, районної асоціації  лідерів «Європа +» протягом року проводились засідання РАЛУС та навчання активу. Було проведено  районний форум лідерів «Різдвяні зустрічі».  На обласному конкурсі на кращого лідера учнівського самоврядування «Я – лідер» президент районної асоціації лідерів Заводяк Антоніна виборола ІІІ місце.

Організація та методичний супровід  Шкільних  музеїв загальноосвітніх шкіл.

Всього в районі налічується 13 музеїв, зараз готуються до паспортизації ще 1 музей, краєзнавчий музей Центру. Музеями проводиться екскурсійна, дослідницько-пошукова та краєзнавча робота.  Для керівників  музеїв діє постійний семінар. На якому розглядаються основні питання роботи шкільних музеїв. Семінари проводяться за графіком  безпосередньо у шкільних музеях. У лютому на базі Скотарської ЗОШ  І-ІІ ст.. проведено районний семінар керівників шкільних музеїв.

Матеріально – технічна база

 Щодо матеріально-технічного забезпечення можна сказати, що дирекцією Центру велика увага приділялась ефективному оформленню і відповідному використанню  кабінетів для занять  гуртків та створення відповідних умов для занять дітей.

Приміщення ЦПРДТ відповідає потребам позашкільного закладу,   використовується раціонально. Кабінети забезпечені необхідними меблями та обладнанням. Проведено поточний ремонт кабінетів гурткової роботи, краєзнавчого музею, в яких замінено вікна, двері.

Адміністрація закладу приділяє значну увагу питанням збереження майна, поповненню матеріально-технічної бази, дотримання санітарно-гігієнічних норм. Забезпечено нормальні умови функціонування всіх систем життєзабезпечення ЦПРДТ.

Отже,  протягом року педагогами Центру створюються  всі необхідні умови для творчої самореалізації вихованців, їх творчого зростання, розвитку їх здібностей і талантів.  

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz