Методичні рекомендації щодо організації діяльності кімнати виховної роботи
1. Кімната виховної роботи, учнівська кімната або кімната для роботи з дитячими об'єднаннями й організаціями є організувальним центром виховної роботи із школярами різних вікових категорій, які навчаються в цьому закладі; членами первинних осередків дитячо-юнацьких об'єднань, які діють на базі закладу; класними керівниками, керівниками гуртків, об'єднань за інтересами, організаторами дозвіллєвої й виховної діяльності з дітьми.
2. Кімнату виховної роботи рекомендується створювати в закладах освіти за наявності приміщень, придатних для:
♦ організації малих форм ігрової діяльності з дітьми;
♦ засідань органів учнівського самоврядування й первинних осередків дитячо-юнацьких об'єднань;
♦ консультативної роботи з учасниками навчально-виховного процесу;
♦ творчої роботи педагогічних працівників.
3. У навчальних закладах І—III ступенів діють: кімната виховної роботи, завідувач — заступник директора з виховної роботи й кімната школяра (учнівська кімната або кімната для роботи з дитячими об'єднаннями та організаціями), завідувач — педагог-організатор.
У навчальних закладах І—II ступенів — кімната школяра (учнівська кімната або кімната для роботи з дитячими об'єднаннями й організаціями).
4.У відповідних кімнатах є такі матеріали:
♦ нормативно-правове забезпечення виховного процесу:
— Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини;
— Конституція України, Закон України «Про освіту»;
— Закон України «Про загальну середню освіту»;
— Державна національна програма «Освіта» (Україна XXI століття);
— Концепція виховання дітей та молоді в національній системі освіти, «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти»;
— Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України «Основні напрямки діяльності класного керівника»;
— Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України «Про використання державної символіки в навчально-виховних закладах України»;
— регіональна програма національного виховання школярів та нормативні документи Міністерства освіти і науки України та освітніх установ, укази й розпорядження державних органів з проблем виховання.
— Методична, довідкова література, інформаційні матеріали з проблем виховання школярів.
Планування основних напрямів роботи:
— плани виховної роботи: особистий щоденно-тижневий, календарний (за окремими тижнями місяця), річний; єдиний режим позаурочної виховної діяльності;
— матеріали про роботу органів учнівського самоврядування;
— матеріали про роботу дитячих громадських організацій;
— планування гурткової (клубної) роботи за інтересами;
— структурні моделі організації виховного процесу;
— заходи з пріоритетних напрямів виховної діяльності.
Матеріали організаційно-педагогічного змісту виховного процесу: картотека колективної творчої, соціально-комунікативної, пізнавальної, доброчинної, морально-етичної, художньої, ціннісно-орієнтаційної, спортивно-оздоровлювальної діяльності;
— картотека колективних творчих справ щодо збереження народних звичаїв, традицій, обрядів, свят;
— матеріали загальношкільних заходів;
— методика проведення пізнавальних та інтелектуальних ігор, творчих і рольових, рухливих і спортивних;
— зміст і структура інтерактивних видів діяльності.
Для роботи з батьківською громадськістю:
— навчально-тематичний план і програма батьківської просвіти;
— журнал обліку педагогічної просвіти батьків;
— психолого-педагогічна карта вивчення особистості учня;
— пам'ятки та поради батькам щодо виховання дітей, збереження і зміцнення їхнього здоров'я;
— матеріали педагогічної просвіти батьків;
— картотека перспективного педагогічного досвіду з проблем сімейного виховання.
Модель професійної діяльності
педагога – організатора
І.Педагог – організатор повинен знати:
1. Основи загальнокультурної підготовки:
- Основні етапи історичного й культурного розвитку України;
- Державну мову відповідно до чинного законодавства про мову в Україні.
2. Дисципліни психолого - педагогічного циклу:
- Основи педагогіки;
- Сутність процесу виховання, його загальних і конкретних цілей, завдань, організаційних форм, засобів, методів;
- Форми й методи виховання громадянина України;
- Анатомо-фізіологічні, вікові, психологічні особливості учнів;
- Зміст, форми й методи роботи з батьками;
- Зміст, форми й методи організації дозвілля дітей;
- Соціально – психологічні основи профілактики правопорушень.
3. Методологію новаторсько – оригінальних дій:
- Наукові основи інноваційних технологій виховання;
- Моделі виховних систем шкіл нового типу;
- Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
4. Законодавчо – нормативне забезпечення.
ІІ. Педагог – організатор повинен володіти уміннями:
а) діагностико – прогностичний:
- Ефективно застосовувати теоретичні професійні знання в практичній діяльності;
- Здійснювати аналіз методичної та іншої літератури і визначати найбільш оптимальні прийоми організації позанавчальної діяльності учнів;
- Розробляти необхідне методичне забезпечення позакласних виховних заходів;
- Уміти визначати конкретну мету виховного заходу, завдання виховного впливу;
- Уміти аналізувати результати своєї роботи й робити висновки щодо їх удосконалення.
б) організаторськими:
- надати допомогу щодо створення та організації діяльності дитячих організацій, об’єднань, рухів на основі співпраці, творчої спів діяльності;
- планувати й організовувати позакласну виховну роботу;
- координувати діяльність організацій, об’єднань у навчальному закладі та поза ним;
- спільно з педагогічним колективом розвивати мережу гуртків, клубів об’єднань за інтересами, залучати до них дітей;
- уживати заходи щодо запобігання бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
в) фаховими:
- володіти методикою організації позакласної діяльності дітей;
- володіти методикою підготовки, проведення, аналізу виховних заходів;
- розвивати творчі інтереси дітей, їхні інтелектуальні здібності;
- знати і володіти формами й засобами національно – культурного відродження школи і впровадження в життя народних традицій, звичаїв, обрядів, свят рідної мови, народної пісні тощо.
-
|