Цілеспрямований науковий пошук у роботі Центру позашкільної роботи із сім'ями гуртківців, реалізація сучасних підходів до педагогізації батьків неможливі без інновацій. Однак на практиці в більшості позашкільних закладах, де намагаються працювати з батьками щодо формування їхньої педагогічної культури в інноваційному режимі, ця робота має стихійний і хаотичний характер. Зумовлене це тим, що на теоретичному рівні не розкрито сутність та структуру феномена «формування педагогічної культури батьків». Без цього неможливо осмислити традиції й досвід минулого й окреслити інноваційні шляхи педагогізації сім’ї на майбутнє.
Спробуємо із сучасних позицій проаналізувати феномен формування педагогічної культури батьків і визначити площину його практичного застосування.