Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської державних адміністрацій
Інститути післядипломної педагогічної освіти
Про методичні рекомендації
з патріотичного виховання
На виконання пункту 2 Плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232, надсилає методичні рекомендації з організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді для використання у навчальних закладах України.
19 листопда 2014 року відбулося друге засідання педагогічної ради у формі тренінгу «Особистісний розвиток вихованців на всіх сходинках навчально-виховного процесу через взаємодію ЦПРДТ і сім’ї».
У своєму виступі про «Підвищення ефективності заняття гуртка за рахунок упровадження особистісно орієнтовного спрямування дидактичних, методичних технологій морально-психологічного аспектів» керівник гуртка Фалайло О.Ю. зауважила, що навчально-виховний процес у позашкільному закладі відрізняється від шкільного: метою, змістом, формами, використанням нестандартних методів і прийомів роботи, атмосферою доброзичливості і можливістю самостійного вибору дитиною напрямків діяльності. Запропонувала проводити сучасні заняття гурткової роботи, де б переважали освітні технології та інтерактивні форми навчання.
Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як важливий фактор найповнішого розкриття здібностей вихованців та розв’язання різноманітних освітніх проблем. Керівник гуртка Волошин М.І. наголосила, що завданням кожного керівника гуртка є надання можливостей своїм гуртківцям розкритися, реалізувати свої здібності та вміння. Запропонувала проводити для більшої взаємодії ЦПРДТ і сім’ї відкриті масові заходи для батьків.
Заслухавши та обговоривши ряд проблем, що стоять перед родиною, ЦПРДТ і в цілому перед суспільством, педагогічна рада прийняла рішення.
закладах та взаємодії з іншими органами і службами
щодо захисту прав дітей
Міністерство надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей.
Просимо довести їх до відома керівників навчальних закладів, працівників психологічної служби системи освіти та педагогічних працівників.
17 жовтня 2014 року на базі Канорської ЗОШ І-ІІ ст. відбулося чергове засідання методичного об’єднання педагогів-організаторів шкіл району. У роботі РМО взяли участь педагоги-організатори з 15 шкіл району, директор та методист Центру позашкільної роботи і дитячої творчості. Відкрила засідання методист управління освіти Косач В.М., а голова РМО Ковчар Г.І. ознайомила присутніх з планом роботи.
Тема засідання: «Моральне виховання, як один із пріоритетних напрямків виховної роботи в загальноосвітньому закладі». Були розглянуті такі питання: «Формування ціннісного ставлення особистості до сім’ї, родини та людей», «Нормативно-правове забезпечення, яке стосується морального виховання», «Формування системи морального виховання особистості». Досвідом роботи ділилися такі педагоги-організатори: Козик Г.А., Цап Г.І., та Ковчар Г.І.
Педагогом–організатором Канорської ЗОШ І-ІІ ст.. Кобрин В.О. був розроблений «Педагогічний мегаполіс», який був насичений цікавими та креативними зупинками. Всі присутні мали змогу побачити цікавий тренінг на тему: «Насильству – ні!» та бути учасниками мульти-квесту: «Доброта та щедрість». Логічним довершенням заходу була зупинка «Квітка побажань», де всі учасники записали свої враження та побажання.
Хотілося б відмітити теплу зустріч дирекції школи Фур С.І. та Фулитка Г.В. з вітальними словами до учасників РМО педагогів-організаторів.
Внутрішньошкільний контроль стану гурткової роботи
Методи контролю
1. Індивідуальна бесіда (з керівниками гуртків, їхніми колегами, гуртківцями, батьками).
2. Вивчення документації (журналів гурткової роботи, щоденних планів (конспектів) гурткових занять, програм та планів гуртків, журналів практичних і дослідницьких робіт, щоденників спостережень, робочих планів дослідів, польових журналів, планів організації та проведення масових природоохоронних конкурсів, журналів обліку виконаних природоохоронних акцій, операцій, журналів та фотоальбомів обліку виконаних робіт, карток та каталогів рослин (відкритого, закритого ґрунтів), тварин мікрозоопарку, експонатів природничо-краєзнавчого музею, розробок масових заходів, лекцій, практикумів). А також:
• документації щодо організації та проведення масових заходів;
• документації з охорони праці, безпеки життєдіяльності;
• документації роботи з батьками;
• матеріалів, що висвітлюють роботу самоврядування, папки перспективного педагогічного досвіду, відгуків про роботу колег, методичного зошита керівника гуртка тощо.
3. Фронтальне і поточне анкетування керівників гуртків.
4. Інтерв’ювання.
5. Діагностичне анкетування.
6. Анкетування гуртківців, батьків.
7. Психолого-педагогічні спостереження за роботою керівників гуртків (заняття гуртків, виховні масові заходи).
8. Підсумкова бесіда за результатами навчально-виховного процесу.
9. Проведенняадміністративно-рейтингового тестування та оцінювання рівня діяльності керівників гуртків.
Професійні знання (знання основ педагогіки, психології; знання основних напрямів і змісту позашкільної освіти; знання методики і технології гурткової роботи).
Знання закономірностей психічного розвитку дитини в різні вікові періоди, методів вивчення особистості, дитячого колективу.
Забезпечення атмосфери безпеки в дитячому колективі, комфортних умов для навчання та виховання дітей, сприятливого морально-психологічного клімату в гуртку (творчому об’єднанні).
Організація різноманітної творчої та суспільно значущої діяльності вихованців у гуртку, створення умов для успішного самоствердження кожного вихованця в суспільно корисній діяльності.