Неділя, 12.05.2024, 22:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

Головна » Файли » Керівнику гуртка » Методичні рекомендації керівникам гуртків

Особливості роботи з обдарованими дітьми
15.09.2014, 23:01

Обдарована дитина – це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для таких досягнень) у тому чи іншому виді діяльності.

На сьогодні психологами визнано, що рівень, якісна своєрідність і характер розвитку обдарованої дитини – це завжди результат складної взаємодії спадковості (природних задатків) і соціального середовища, опосередкованого діяльністю дитини (ігровою, навчальною, трудовою). Водночас не можна ігнорувати й роль психологічних механізмів саморозвитку особистості, що складають основу формування й реалізації індивідуального обдарування. З огляду на вищесказане В.О.Моляко виокремлює такі складові обдарованості дитини:

  • задатки, схильності, що проявляються в підвищеній чутливості, певній вибірковості, уподобаннях, а також у динамічності психічних процесів;
  • інтереси, їхня спрямованість, частота і систематичність їх прояву, домінування пізнавальних процесів;
  • допитливість, прагнення створити нове, схильність до розв’язання й пошуку проблем;
  • швидкість у засвоєнні нової інформації, утворенні асоціативних масивів;
  • схильність до постійних порівнянь, зіставлень, формування 6еталонів для наступного відбору;
  • прояв загального інтелекту – схоплювання, розуміння, швидкість оцінювання й вибору шляху розв’язання, адекватність дій;
  • емоційна забарвленість окремих процесів, емоційне ставлення, вплив почуттів на суб’єктивне оцінювання, вибір, уподобання тощо;
  • наполегливість, цілеспрямованість, рішучість, працьовитість, систематичність у роботі, сміливе прийняття рішень;
  • креативність – уміння комбінувати, знаходити аналоги, реконструювати; схильність до зміни варіантів, економічність у рішеннях, раціональне використання засобів, часу тощо;
  • інтуїція – схильність до над швидкого оцінювання, рішень, прогнозів;
  • порівняно більш швидке набуття вмінь, навичок, оволодіння прийомами, технікою праці, ремісничою майстерністю;
  • здатності до створення особистісних стратегій і тактик під час розв’язання загальних і нових спеціальних проблем, завдань, пошук і розв’язання складних, нестандартних, екстремальних ситуацій тощо.
Категорія: Методичні рекомендації керівникам гуртків | Додав: Людмила | Теги: ознаки обдарованої дитини., обдарована дитина
Переглядів: 431 | Завантажень: 7
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz