П`ятниця, 29.03.2024, 03:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті

Головна » Статті » Шкільні музеї

У категорії матеріалів: 5
Показано матеріалів: 1-5

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

В С Т У П

Музеї при навчальних закладах виконують велику культурно-просвітницьку і краєзнавчу роботу. І тому  не слід забувати, що не тільки педагоги, учні даного навчального закладу, а й місцеві мешканці не тільки хочуть одержати в музеї інформацію про минуле, але виявляють бажання увіковічити в музеї свої діяння, а також діяння своїх дітей.

Основною формою масової науково-освітньої діяльності будь-якого музею є музейна екскурсія, тобто колективний його огляд відвідувачами, які об’єднані в групу. Що таке екскурсія?

Екскурсія - це цілеспрямований, завчасно запрограмований, методично продуманий процес передачі суми знань шляхом показу і розповіді.

Показ - це спостереження об’єкта під керівництвом спеціаліста (екскурсовода). При звичайному огляді, як правило, сприймаються тільки зовнішній вигляд об’єкта. При показі його екскурсоводом не тільки спостерігається об’єкт, а й відбувається його аналіз. Під час показу екскурсовод допомагає екскурсантам установити зоровий зв’язок між музейними предметами, умовами і обставинами його створення.

Розповідь - це усне доповнення до незнаного або вже частково знаного наукового матеріалу.

Правильне поєднання показу і розповіді дає можливість екскурсоводу досягти високої  ефективності екскурсії.

За змістом екскурсії бувають оглядові (комплексні, багатопланові) й тематичні (одно темні).

Передумовою якісного проведення екскурсії є детальне ознайомлення з музейною експозицією. Саме від того як сформована експозиція, через її зміст поєднується науковість і образність, яка висвітлюється з допомогою різноманітних методів, відбувається прилучення відвідувачів до першоджерел знань і створюються умови для здійснення навчально-виховних функцій.

Визначається мета і тема екскурсії, розробляється маршрут, проводиться добір експонатів (джерел).

Кожна екскурсія повинна мати свою чітко визначену мету і тему, яка є предметом показу і розповіді.

Мета екскурсії – це те, заради чого вона проводиться.

Тема екскурсії - це короткий, концентрований виклад основного змісту екскурсії. Вона є стержнем, що поєднує всі об’єкти екскурсії в єдине ціле.

Підбір і вивчення різних джерел (музейних, літературних, статистичних) проводиться так, щоб вони більш повно розкривали  тему екскурсії. Розробляється екскурсійний маршрут.

Екскурсійний маршрут - це своєрідна канва, на основі якої розробляється весь зміст екскурсії. Наприклад, розглянемо тематичний план екскурсії на тему: «Наш рідний край». Тема розділена на підрозділи:

1. Географічне положення.

2.Географічна будова і рельєф.

3. Природні умови і ресурси.

4.Історія краю.

5. Населення.

6. Господарство та економічні зв’язки краю.

7. Охорона навколишнього середовища.

8. Перспективи розвитку краю та ін..

Кожен підрозділ можна розширити. Наприклад, пункт 5 розширити так:

5.1. Кількість населення.

5.2. Демографічні особливості населення.

5.3. Професійні навички і господарська діяльність населення. Та інше.

 


Шкільні музеї | Просмотров: 9582 | Добавил: admin_sajty | Дата: 02.03.2016 | Комментарии (0)

 

ПОЛОЖЕННЯ

проведення обласного конкурсу екскурсоводів музеїв при загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України, присвяченого 70-ій річниці звільнення українських земель від окупації та перемоги над нацизмом

у Європі в роки Другої світової війни

Обласний конкурс екскурсоводів музеїв при загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України (далі Конкурс), проводиться з метою покращення національно-патріотичного виховання, відродження дбайливого ставлення до духовних надбань народу, розширення і поглиблення знань з історії, краєзнавства, літератури, природничих дисциплін та формування в учнівської і студентської молоді поваги до історії та культури рідного краю, почуття гордості і любові до рідного народу та Батьківщини

Мета і завдання

Метою Конкурсу є:

  • створення можливості отримання додаткової освіти шляхом участі в історико-краєзнавчій роботі;
  • виховання любові до рідної землі, готовності самовіддано служити Вітчизні;
  • формування гуманітарного світогляду і гуманітарного мислення;
  • навчання учнів і студентів осмислювати історичні факти, події та явища, розуміти суспільне і особисте в історії країни і рідного краю;
  • вивчати історію рідного краю, як невід'ємну складову історії України;

Завданням Конкурсу є:

  • використання  педагогічних прийомів, а саме: пояснення, коментування, цитування, літературного монтажу тощо;
  • формування дикції та риторики екскурсовода;
  • уміння добирати і складати матеріал у відповідній логічній послідовності;
  • робота з науковими, довідниковими та історичними матеріалами;
  • володіння екскурсійними прийомами і методами;
  • уміння складати план екскурсії та маршруту її проведення.

Час і місце проведення

Районний конкурс  проводиться  12 травня 2015 року на базі Центру позашкільної роботи і дитячої творчості.

Заїзд та реєстрація учасників Конкурсу 12 травня 2015 року до 09.30 год.

 

Час і місце проведення обласного конкурсу

Конкурс проводиться  14 травня 2015 року на базі Закарпатського краєзнавчого музею (м. Ужгород, вул., Капітульна, 33).

Заїзд та реєстрація учасників Конкурсу 14 травня 2015 року до 10.00 год.

Учасники

Учасниками  Конкурсу  є учні  та  вихованці  загальноосвітніх, позашкільних, професійно навчальних закладах, які приймають активну участь у краєзнавчій, пошуковій та музейній роботі.

Склад делегації 3 особи: 2 учні і керівник музею. Обидва учасники (екскурсоводи) і керівник музею повинні представляти музей одного навчального закладу.

 

Зміст роботи та програма

Загальна тематика Конкурсу - 70-а річниця звільнення українських земель від окупації та перемоги  над нацизмом у Європі в роки Другої світової війни.

Робота Конкурсу буде проводитись за такими напрямами:

-      дослідження бойового шляху військових частин і формувань, що звільняли Закарпаття від нацистсько-фашистського поневолення, їх вкладу в перемогу;

-      висвітлення маловідомих сторінок війни на території Закарпаття, пов'язаних з діяльністю

партизанських загонів, національно-патріотичних формувань ОУП-УІІА, підпільних груп тощо, їх боротьби  проти загарбників;

-      війна в дитячих долях: бойовий шлях юних героїв - синів полків, ЮНІ: особлива роль дітей і підлітків, партизанських   загонах,   збройних    національно-патріотичних   формуваннях   та   підпільних   організаціях: самовіддана праця дітей в тилу.

Учасники   Конкурсу   представляють  експозицію  музею  (екскурсію,   пошукову   роботу)  за  одним  з вказаних напрямів роботи Конкурсу. При виступі екскурсоводи повинні використовувати матеріали музею (експонати, документи, як в оригінальному вигляді, так і за допомогою презентації PowerPoint, тощо) виступи  у  письмовій  формі,  передаються до журі  Конкурсу.  У тезах  вказується  назва та  адреса,  прізвища, ім'я, по батькові екскурсоводів та керівника. Тези не повертаються.

 


Рекомендації з обліку експонатів у шкільному музеї

    Оригінальними експонатами вважаються особисті речі учасників подій, справжні листи, газети, книжки, документи, фотографії, автобіографії відомих людей, записи розповідей про історичні події з особистим підписом автора, знаряддя праці, етнографічний матеріал, археологічні та геологічні знахідки, зразки виробів сучасних промислових товарів, зразки ґрунтів, польові щоденники юних краєзнавців та інше. Колекція матеріалів повинна відповідати профілю музею.

Предмети - оригінали входять до складу музейного фонду України, їх треба брати на облік і зберігати як громадське, загальнонародне надбання незалежно від того, в якому музеї вони знаходяться - в шкільному чи в державному.

Документом обліку та охорони експонатів є інвентарна книга обліку (або книга надходжень) експонатів шкільного музею. Книга повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою закладу освіти. З неї забороняється виривати листи та виправляти записи. Зберігається інвентарна книга у директора школи у сейфі. Книга повинна мати такі графи:

1. Номер.

2. Дата запису.

3. Час,   джерело   та   спосіб   надходження,   супроводжуючі документи; № акту.

4. Назва і  короткий  опис речі (автор,  назва,  дата,  місце походження, написи, підписи та інше) або "Відомості про предмет".

5. Кількість предметів.

6. Матеріал (бронза залізо, папір та ін.).

7. Розмір та вага.

8. Стан речі.

Інвентарний номер (інвентарний номер присвоюється кожному предмету або документу, що належить до основного фонду і позначається також на предметі в непомітному місті).

Всі справжні пам'ятки матеріальної та духовної культури, пам'ятки природи складають основний фонд шкільного музею. Копії оригіналів та їх наукова реконструкція (фото, ксерокопії письмових та друкованих матеріалів, макети, моделі, карти, таблиці діаграми, схеми та інші) складають допоміжний фонд.

Облік експонатів у шкільних музеях має дві мети:

-   забезпечення збереження експонатів;

-   подання основних відомостей про цінні експонати, які мають наукове та пізнавальне значення.

Експонат чи колекцію при надходженні до музею реєструють в інвентарній фондовій книзі, а також на них складають   акт   прийому-передачі   за   зразком,   якщо   їх одержано від громадян або організацій.

Один примірник акту підшивають в окремій папці та зберігають у директора або в архіві музею закладу освіти. Другий примірник видають особові, яка задала до музею цей експонат.

Після затвердження акту прийому - передачі директором школи, предмети, що зафіксовані у ньому записують до інвентарної книги. Інвентарний номер що отримав предмет після реєстрації в інвентарній книзі, записують в графу "облікових позначень" акту.

Після запису предмета в інвентарну книгу на ньому ставлять номер, що відповідає запису в книзі, який і буде інвентарним номером даного предмету Експонати, що входять до складу одного комплексу, фіксуються в інвентарній книзі під одним номером. Під час їхнього описування, кожному окремо взятому предмету даного комплексу присвоюють дрібні номери (наприклад, комплекс матеріалів Героя Радянського Союзу 1.1. Іванова записують під порядковим номером 25, окремі предмети комплексу -158 фотографія, гімнастерка, кисет, планшет отримують відповідно номери 25/1, 25/2, 25/3, 24/4.

У разі вилучення предмету з музею у графі "примітка" вказують причину зняття експоната з обліку. Номер, на який був записаний експонат, залишають вільним і його не проставляють на іншому експонаті.

Записи в інвентарній книзі роблять чорним чорнилом або тушшю. Вони повинні бути повним і точним. Виправлень у зроблених запасах не допускається. Тільки у крайньому випадку це можна зробити червоними чорнилами.

У графі "Спосіб надходження" - хто подарував (передав) експонат обов'язково вказують прізвище, ім'я та по батькові, його адресу. Якщо предмет знайдено під час експедиції вказати якої саме, ким і коли знайдено. У графі "Відомості про експонат" - необхідно вказати приблизний час виготовлення експоната, його історію - "легенду", призначення і спосіб використання від виготовлення до надходження у фонд музею, також вказати місцевість, умови і коли знайденою. Втрата таких відомостей при збиранні експонатів іноді рівнозначна втраті його самого, тому на це слід звернути серйозну увагу.

У графі " примітках - записи додаткові відомості про експонат.

Облікові номери проставляють на тильній нижній стороні кожного предмета тушшю або краскою, не допускаючи при цьому його пошкодження. Якщо експонат мініатюрний і не можна написати номер на ньому, то до цієї речі треба прив'язати ниткою бирочку з картону, на якій написатиінвентарний номер та інші показники. На археологічних знахідках вказують номер, місце знахідки і рік. На картинах, фотографіях проставляють номер на звороті сторони в лівому нижньому кутку олівцем. На зворотній стороні одягу чи інших речей пришивають нашивку - етикетку, на якій пишуть номер, назву та інші дані.

Монети, значки шифрують на їх монтуванні та на бирочках з тонкого цупкого картону, а також на конвертах, у яких вони зберігаються.

В інвентарну книгу записують усі експонати основного фонду, які надходять до музею. В окремих випадках при наявності значної кількості "більше декількох тисяч" оригінальних експонатів можна завести окрему книгу для науково-допоміжного (обмінного фонду). У ній записи роблять за таким же принципом, як і в книзі основного фонду. Видати експонати в експозицію дозволяються тільки після їх запису в інвентарну книгу.

Крім правильного обліку, важливо забезпечити надійне зберігання експонатів.


Шкільні музеї | Просмотров: 1776 | Добавил: admin_sajty | Дата: 02.03.2015 | Комментарии (0)

                                                                                «Музей – це минуле, це історія, це душа,

                                                                                        серце наших предків, а для – нас великий храм,

                                                                                                    куди ми повинні входити з побожністю,

                                                                                                   а виходити з найглибшим поважанням і

                                                                                            глибокою любов’ю до всього того, чим жили

наші батьки, діди і прадіди, що ми повинні

нести з собою, як заповіт і чому повинні

 вчитися і всі ми, і покоління наших нащадків,

 поки стоїть земля і сонце світить»

 Дмитро Яворницький 

12 лютого 2015 року на базі Скотарської ЗОШ І-ІІ ст.. Воловецьким районним Центром позашкільної роботи і дитячої творчості  було  проведено семінар–практикум для координаторів музейної справи у загальноосвітніх школах Воловецького району,  які відповідають за організацію музейної роботи, з метою обміну досвідом роботи шкільних музеїв та розкриття ролі музею у масово-просвітницькій діяльності навчального закладу.

 

 

 

 

 


Шкільні музеї | Просмотров: 455 | Добавил: admin_sajty | Дата: 12.02.2015 | Комментарии (0)

У  Воловецькому районі у 2014-2015 році створені і діють такі шкільні музеї

  • Історико-краєзнавчий музей Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст., керівник  - Козик  Ганна Андріївна;
  • Музей Бойової Слави Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст., керівник – Зенинець Віктор Васильович;
  • Музей Бойової Слави Скотарської ЗОШ І-ІІ ст., керівник – Попруженко Світлана Іванівна;
  • Історико-краєзнавчий музей Абранської ЗОШ І-ІІ ст., керівник - Довганинець Віра Юріївна;
  • Історико-краєзнавчий музей Кичірнянської ЗОШ І-ІІ ст., керівник – Курах Ганна Василівна;
  • Історико-краєзнавчий музей Канорської ЗОШ І-ІІ ст., керівник – Кобрин Віра Олексіївна;
  • Історико-краєзнавчий музей Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст., керівник –Балецька Ганна Михайлівна;
  • Історико-краєзнавчий музей Буковецької ЗОШ І-ІІ ст., керівник – Русин Наталія Михайлівна;
  • Історико-краєзнавчий музей Тишівської ЗОШ І-ІІ ст., керівник  – Далекорей  Василь Іванович;
  • Історико-краєзнавчий музей Підполозянської ЗОШ І-ІІ ст., керівник  – Райчинець Федір Георгійович;
  • Історико-краєзнавчий музей Лазівської  ЗОШ І-ІІ ст., керівник  – Климович Тамара Василівна;
  • Історико-краєзнавчий музей Верб’язької  ЗОШ І-ІІ ст., керівник  – Паньків Тетяна Іванівна;
  • Еколого-натуралістичний музей Гукливської ЗОШ І-ІІ ст., керівник  – Мартин Ярослав Васильович.

Шкільні музеї | Просмотров: 449 | Добавил: admin_sajty | Дата: 16.01.2015 | Комментарии (0)

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz